Bilister

Se upp i trafiken! Idag var det nära att denna blogg som haft lite vinteruppehåll blev en bloggare fattigare! Jag skulle hämta min nya cykel och på vägen hem så cyklade jag lite fel och det hann bli mörkt! Den är helt ny och jag kom i en väl upplyst nerförsbacke ljus hade inte gjort att jag hade synts mer! Jag var delvis vitklädd och hade reflexer! Jag ser att bilen står och är på väg ut så jag bromsar in. Ser att han står still och uppfattar det som han ser mig! Så jag släpper bromsen och då kör han!

Jag och min cykel klarar precis att veja och får bara en liten kontakt som resulterar i var som ser ut som två stenskott på min framgaffel. Hans bil fick en liten smäll och han kan beställa en ny registreringsskylt! När han steg ur bilen så stod det klart att han inte tittat efter bilar när han stod stilla utan han satt och försökte trösta sin lilla dotter!

Man vill förbjuda människor att prata i mobil när de kör bil! Förbjud då också små barn i bilen!


Min nya cykel som nu har två små stenskott i gaffeln....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0