En stund i soffan!

Fantastiskt satte mig ner i soffan och läste igenom SVTs Texttv när jag plötsligt hajade till rejält på en av rubrikerna: "Kvinna beroende av energidryck".

Hon skall tydligen dricka sju st Red Bull dagligen, det är en mycket hög dos påpekar en läkare. Jag tror att det finns många idrottsmän och kvinnor sponsrade av Red Bull som dricker samma mängd till och från samt att det finns tusentals personer som får i sig mer koffein via kaffe varje dag. Skall staten betala deras "avgiftning" med?

Det är absurt, det går inte att bli beroende av Red Bull skitsnack säger jag. Jag kommer aldrig acceptera det, aldrig någonsin.

Artikel är komisk med meningar likt denna "Kvinnan har använt energi drycker sedan 2003". Som om det skulle vara någon typ av drog. Det är snabbenergi i form av socker och koffein. Det är vad det är!

/Fredriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0