Ibland är en nyhet en senhet!

Idag skriver SVD om ett "massivt missnöje mot SJ", oj har det nu nått journalistiken att Sveriges järnväg inte håller klassen. SJ är synonymt med dålig service, dålig tekning, dålig tillgänglighet, höga priser.



Jag har då aldrig åkt tåg i Sverige och varit nöjd, jag har aldrig varit varken eller jag har bara vara besviken på SJ när jag använt deras tjänster. Det är fascinerande att en bransch med så lång historia inte kan sköta sig. Men det är ju inte särskilt konstigt att kommunismens statliga monopol ännu en gång visat att det inte håller.Jag var den första att välkomna en avreglering av järnvägen. Jag hoppas nu att lite tysk kvalitet kan ge oss bättre service, tillgänglighet, priser och punktlighet.

/Fredriksson

Källa: SVD DN



Kommentarer
Postat av: L

Jag delar inte din åsikt. Har sällan haft problem med SJ. Fåtalet tillfällen som det var varit problem har det nästan uteslutande varit folk på spåret eller liknande.



Däremot undrar jag om DSB First verkligen gör sitt bästa med brotrafiken just nu...

2009-12-07 @ 11:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0