Julklappar!

Det ät snart jul och då är det många av oss som älskar att slå sig ner framför brasan med en bra bok! Jag är ingen deckarfantast, jag kommer aldrig läsa något av kommunisten Stieg Larsson och böckerna om Wallander har jag inte läst men däremot sett filmerna.

 

Mitt tips är att i år läsa om hjälte i mina ögon. En man som det är lätt att få sympatier för! En man som räddade sin stad från en pedofil. Mannen jag pratar om är Rickard Flinga, mannen som tog lagen i egna händer och åkte hem till mannen som våldtagit hans dotter! Rickard är i mitt tycke en hjälte! Ett lästips för stranden i Phuket ”Iskallt och stenhårt”! 36 Kr på Bokus! Vem har råd att inte läsa den!

 

Jag förstår inte att återfallsbrottslingar i pedofilträsket inte kan dömas hårdare! Längre tid i fängelse, tid som vi slipper dem på gatan och därmed slipper nya övergrep! Kemisk kastrering är för mig ett skämt! Käkar de anabola så försvinner effekten och de ger sig på första bästa barn igen!

 

Jag vill ha längre fängelsestraff för idioterna och riktig kastrering! Det är inga gener som ska föras vidare! Rickard Flinga är en hjälte som borde hyllas att han istället fick sitta 20 år i USA är skamligt! Han borde fått något fredspris! Däremot Annika Östberg tycker jag inte förtjänar det utrymme hon fått i svenskpress! Men det är en annan femma!

 

När ni ändå är i Thailand så läs boken ”Diplomatdottern” så ni inte vågar gå genom säkerhetskontrollen på flygplatsen! Bra bok som också kostar 36 kr på bokus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0