Avanzadagen 2009

Ikväll har jag varit på Avanzadagen 2009, den gick av stapeln på Malmö Arena! Den maffiga hockeyarena som Entreprenören Percy Nilsson har byggt, Percy var också med och pratade och gjorde så att kvällen blev minnesvärd! Kan i efterhand påpeka att alla som har någon form av sparande borde ha närvarat. Studenter som pluggar ekonomi var också helt klart underrepresenterade!
Kvällen innehöll diskutioner med talare från bland annat Avanza, Swedbank men även Trelleborgs VD Peter Nilsson närvarade. Jag tycker det var intressant kväll och kommer att närvara nästa år! Trotts att man upptäcker att man är lite ekonominörd när man får lite tunghäfta när man står och ska köpa Claes Hembergs bok av Claes! Men jag fick den signerad och lyckades prata till mig tio kronor i rabatt!
 
Tycker att Sven Hagströmer har lyckat bevisa att är man bara en duktig entreprenör så kan man erövra världen! Avanza har idag 118 000 kunder och har 2% av marknaden! De har dessutom lyckats profilera VD Nicklas Storåkers och Sparekonomen Claes Hemberg. Tack Avanza för att ni finns och för denna fina kväll! 

Problemen med att många svenskar sparar i olönsamma fonder bara för att de inte vill skatta behöver jag inte kommentera! Jag förstår inte varför man inte kan stjuta upp reavinstskatten!
Inte heller det faktum att människor spara i fonder som ställs ut av de stora bankerna som inte lyckas nå upp till sina mål egna må och som dessutom tar ut höga avgifter utan att ge tillbaka!
Att man är bättre off om man köper en indexfond som dessutom är 75% billigare när det gäller avgifterna, bevisar bara att marknaden för fonder inte är en perfekt marknad, tyvärr!
Våga röra dina sparpengar om du inte är nöjd!

/Göransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0