"DNA-testa alla nyfödda barn"

På Newsmill skriver Moderatmännen en mycket intressant artikel ang faderskap och fäders lika rätt. Ni finner den på denna länk: http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/07/sta-pa-er-pappor

När jag läser om DNA-test av barn för att säkerställa faderskapet, tänker jag, det är konstigt att det inte redan sker. Tänk den fadern som efter tio år får reda på att hans enda barn inte är hans egna. Jag tänker mig in i den situationen, att jag trott att det är mina gener och mitt barn som jag lärt känna och blivit en del av, men att det egentligen är ett snedsteg från barnets mamma och pappan inte alls är jag utan något engångs ligg från mammans firmafest för elva år sedan. Denna hemska tanke skulle på ett enkelt och smidigt sätt kunna avklaras med ett snabbt faderskaptest vid födseln. Med på köpet får vi troligen fler som ser till att det inte kommer föda ett barn det vet är en oäkting, fler kommer göra abort vid oönskad graviditet samt fler som använder graviditetshämmande previntinmedel. Jag skriver under och hoppas att fler gör det. Rätt far till rätt barn!

 

/Fredriksson



Kommentarer
Postat av: Baloo

Visa ord från en vis man. Detta skriver jag under på. Måste även säga att den länkade artikeln inleds av ett oerhört intressant resonemang, har aldrig hört den synpunkten i föräldraledighets-debatten... Men jämställdhet är väl en "one way street"?

2009-11-11 @ 20:07:16
Postat av: Anonym

Artikeln är mycket intressant och dessa herrar måste följas upp, Moderatamän. Jämställdhet är verkligen en "one way street". Det tåls att diskuteras framöver.

2009-11-11 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0