Flugan jämställdhet!

Jag inser att jag kanske kommer att få en del skit för detta men jag kan inte låta bli. Vaknade i morse och för en gångs skulle i så god tid att jag både hann läsa tidningen och se en sändning av morgonnyheterna, jag fick även höra Josefin Crafoords nöjesnyheter!

 

Men det som slog mig när jag lyssnade på rapportsändningen var att först pratades det om att var tionde person som är född på 60-talet är förtidspensionär eller sjukskriven! Detta berodde till stora delar på att antalet kvinnliga sjukskrivna ökade.

I samma sändning så rapporterades det om att mellanchefer har det jobbigt. Det hade kommit någon ny undersökning som kunde rapportera att speciellt kvinnliga mellanchefer hade det jobbigt. Dessutom gick inte chefskapet att kombinera med familjelivet för många kvinnor.

Nu tror ni säkert att jag ska såga 50% av befolkningen men det ska jag inte. Inte än i alla fall.

 

Vidare så rapporterade avgående europeiska kommissionären Margot Wallström att det var för får kvinnor i den nya kommissionen. Nu är Sverige iof ett av de få länder som kommer att sända en kvinna och det tycker jag att vi svenska ska se positivt på! Vi får en komparativ fördel i europeiska kommissionen!

 

Men åter till diskussionen om kvinnor. Varför ska vi vara så himla jämställda om det bara leder till sjukskrivningar och ett större utanförskap? Alla jobb måste göras och därför är alla jobb lika mycket värda rent betydelsemässigt men sen är det klart att lönen varierar! Men denna hets som har uppstått i samhället om att det ska vara jämställt håller på att förstöra för sig själva. Man kan inte rusa in i jämställdhet utan det måste gå steg för steg! Genvägar blir ofta senvägar och kom ihåg att jag kan inte gå till mitt jobb och jag får min gata skottad på vintern!

 

ALLA JOBB MÅSTE GÖRAS!

 

/Göransson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0