Henrik Åhman 13 skulle vilja kunna ta en bira lite oftare...

Svar på frågorna, 1. Vad är det bästa med att vara barn? 2. Vad är det sämsta med att vara barn?
Henrik Åhman, 13 år:
" - Man slipper jobba och man är väl ung.- Man får inte göra vad man vill, man kanske vill dricka ibland till exempel"

Jag blir chockad när jag läser dessa ord, tyvärr blir nog inte hans föräldrar det eftersom det troligen inte inset vikten av att följa med i nyhetsflödet och samhällsdebatten. De är ett tragiskt citat som skrämmer mig något oerhört. Starkt av SVD att ta med det idag och inte censurera. Henrik Åhman 13år går ingen ljus framtid till mötes snarare har han redan tagit sina första steg mot bidragsberoende och socialtjänst.  Hoppas nu att mina fördommar inte stämmer, hans föräldrar är vettiga personer, inser att något inte står rätt till och plockar in sin son om kvällarna och låter han bli barn igen.

/Fredriksson

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag tänkte precis likadant, "vad fan ska det bli av den där ungen". Fan när man var tretton så ägnade man sig åt snöbollskrig och luffarschack.

2009-11-20 @ 12:03:25
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Fredriksson

Spelade landhockey på gatan och drack saft och åt bullar. Skönt att jag fått samma reaktion av alla jag diskuterat detta med idag.

2009-11-20 @ 13:53:25
Postat av: Baloo

Helt enkelt skrämmande! Fattas bara att han skulle säga att Gudrun är hans stora idol och förebild.

2009-11-20 @ 14:26:45
Postat av: Fredriksson

Hade nästan blivit imponerad om han visste vem Mona var =)

2009-11-20 @ 21:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0