Jag är inte smal, jag är normalviktig!

Jag blir nästintill dagligen tillsagd att jag är smal. Folk ifrågasätter om jag inte slevar i mig godis eller kakor jag är ju ändå smal säger de, du kan väll äta hur mycket som helst. Nej det kan jag inte, dels för att jag skulle bli fet och dels för att det inte är hälsomsamt med konstlade produkter och socker i kubik. Det skall vara äkta vara smör, grädde etc de är bra fett enligt mig, nyttigt fett. Men nu skall jag inte diskutera detta. Utan om att jag tydligen är smal, jag är mer än normalviktig. För en man i min ålder skall du ha ett bmi mellan 20 < 25. Jag landar på med mina 1.91 och ca 80kg på ett BMI på ca 22. Det är enligt mig nästintill exakt i mitt intervall vad som är normalt. Jag strävar inter efter att bli smalare och inte tjockare om jag skall gå upp i vikt är det muskler och inte fett, ett av mina mål i livet är att kunna njuta av livets goda och samtidigt hålla min vikt, vilket leder till att jag kommer må bra och behålla moin hälsa och inte kräva staten på pengar i onödan. Då krävs det två saker, träning flera gånger i veckan gärna minst 4pass och att jag inte äter massa socker och fett i onödan utan väljer mina tillfällen och då verkligen njuter. Jag skulle gärna gå runt och säga till folk att det är feta men då skulle jag bli utfryst, anmäld och nedslagen men jag skall behöva bli kallad smal bara för jag är en av det få normalviktiga kvar i detta land. Kalla mig inte smal en gång till!

/Fredriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0