Koenigsegg Group har dragit sig ur!

Följer utvecklingen och kommer med fler tankar framöver nu kallar jobb.

Live blogging debut för Liberalerna.


18:32 Sändingen slut från ND.

18:30 Hägglund förklarra att han inte kan hålla bilföretag levande genom stöd.

18:29 Förklarar att det inte finns någon risk att staten tar över SAAB, Tack!

18:28 Missade att skriva vem som talar, statssekreterare Jöran Hägglund

18:26 Näringsdepartementet förklarar att det så sent som igår var i Bryssel och diskuterade lånet. Kan ju känna att Koenigsegg kan ta och betala kostnaderna det varit för staten de senaste halvåret.

18:24 Regeringenförklarar att det är GM som avgör vad framtiden skall utvisa.

18:22 Bra när jag skall se på LIVE Tv å fastnar framför reklam då missar jag ju hälften inte bra goodwill TV4.

17:56 Tre vägar att gå. Lägg ner SAAB (troligen det bästa), Sälj SAAB (troligen omöjligt), Behåll SAAB (troligen olönsamt)

17:49 Tydligen skall beslut om SAABs framtid tas nästa vecka. Jag ser framemot Mauds uttalande om detta som borde komma inom någon timme. Me Like!

17:47 Tydligen skall det kommit som en chock att K drar sig ur affären. Fick det in en ekonom som såg att siffrorna inte höll först efter 6 månader är min fråga.

Stora saker pågång.

Än finns inte mycket information, medierna går stick i stäv med varandra om det är GM eller Koenigsegg som dragit i handbromsen. Kanske var det ett gemensamt beslut? Inte vill väll Koenigsegg bli syndabocken som stått ivägen i 6månader. Jag har alltid sagt att SAAB inte går att rädda, detta är troligen bevisat i och med detta. Blir spännande att se vad som händer. Ingen rolig julklapp till det anställda i Trollhättan men alla kan inte ha flyt.

/Fredriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0