PPM - din framtid

Fredriksson skrev för ett tag sedan om PPM! Detta fick kritik för att alla människor inte förstår hur det ska göra! Denna okunskap beror i mitt tycke på lathet! Alla människor borde vid detta lag veta att på lång sikt så är aktier och fonder det mest lönsamma men som vi har sett så svänger det mer. Jag är ingen expert men jag tänkte ge ett tips!

Claes Hemberg är en kille som arbetar på Avanza. Han har skrivit en bok på lite över hundra sidor om hur man på ett enkelt sätt sparar! Boken heter ”Spara mindre - få ut mer” och jag köpte den av Claes Hemberg när han var i Malmö på Avanzadagen för 90 kronor. Det finns givetvis fler lämpliga böcker men det går kort och gott ut på samma sak! Sprid dina risker så mycket som möjligt och spara långsiktigt! Kanske så skulle Svenskarna hoppa över att läsa kommunistpropaganda i form av Stieg Larsson när de är i Thailand denna vinter och istället läsa sig till en bättre framtid!

 

Är man inte intresserad av sin egen framtid så borde man inte få rösta! För kan man inte bestämma över sig själv så kan man inte bestämma över vem som ska styra i Sverige!

 

/Göransson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0