Universitets licens!

Ibland blir du mer trött än andra, idag har jag haft ångest sen jag vaknade, ångest över att läsa en kurs jag sett fram emot sen jag började univerisitetet. Varför detta? Jo eftersom det anställs individer vilka är mer än inkompetenta vad det gäller att förmedla kunskap till sina studenter. Att försöka undervisa ett ämne efter sina egna preferenser och låta studenter kugga tentor eftersom det lärt sig kurslitteraturen men inte lärarens hitte på lösningar gör fler än mig till sura, besvikna och uppgivna studenter. Det är faschinerande hur jag medflera självmant väljer att läsa kommande kurs på distans. Det är alltid lika intressant att läsa kommentarerna på facebook efter en dag med NationalEkonomi. Inför en lärarlicens på Univeristets nivå, låt studenterna betygsätta lärarna och är de inte godkända ge dem inte chansen att undervisa, om en student kan kugga en kurs skall en lärare lika så kunna kugga. Det handlar om Sveriges framtida elit som skall utbildas, sura skattemedel läggs på dessa individer använd dem då på bästa sätt inte på detta släng det i sjön brinnande viset. Att generationer av studenter gjort sitt för att bli av med denna person är skrämmande. Vad håller denna person skruvstädsfast som ansvarig för kursen? Det är helt klart att allt inte står rätt till.

/Fredriksson (fortsättning följer...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0