Vafan!!??

Sitter hemma och njuter av att det är söndag! Sitter och tittar på diverse dåliga söndags program som handlar om allt från sextonåriga som smakat lite för mycket på den farliga såsen och blivit på smällen, till riktiga män som tömmer skogar på träd med enormt stora maskiner!

Men sedan var det dags för reklam och då kom reklam för arbetsförmedlingen! Är det inte fel av svenska staten att slänga pengar i de kommersiella Tv-kanalernas plånböcker! Nu låter jag som en kommunistisk kärring men jag är helt emot att staten ska driva företag! Så jag tycker inte de ska få förekomma reklam av statliga företag eftersom det i min värld inte ska finnas några!

 

Apoteket

Håller på att säljas ut! Äntligen kan vi få tillgång till läkemedel även på söndagar och på kvällar när man behöver det! Man blir sällan sjukt på måndagar vid tio utan det sker gärna på en lördag klockan 22!

 

Systembolaget

Varför ska man inte kunna köpa alkoholhaltiga drycker på ICA? Jag förstår inte varför jag ska vara tvungen att handla ur systembolagets begränsade sortiment? Två sorters Cachucha på bolaget är inte okej!

 

Arbetsförmedling

Gör de ett bra jobb? Troligtvis inte eftersom det för var dag som går kommer allt flera rekryteringsbolag! Jag har aldrig fått hjälp av AMS att få jobb! Jag har däremot fått information om diverse bidrag jag kan söka för att klara min vardag! Jag blev dessutom tvingad till någon praktik som i slutändan kostade mig ungefär 15 000 kr! Kolla annars på killen som är med i Filip och Fredrik!

 

Friskolor!

Jag gick min gymnasietid på en friskola och det kommer jag aldrig att ångra! Jag fick så mycket mer än vad jag hade fått på en vanlig gymnasieskola!

 

Jag kan fortsätta i evighet men nu är det reklam för måndagens avsnitt av Ullared!

 


Kommentarer
Postat av: miha

Systembolaget

Håller med dig om att det är synd att man inte kan köpa ett vin till maten i samma butik som man handlar maten. Men det finns faktiskt en sak som är bra med Systembolaget och det är deras utbud. Skulle vilja se den ICA butiken som kan hålla samma sortiment som dom gör.

2009-11-28 @ 09:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0