Är det inte dags att Mona kommer ut ur garderoben?


(bilden är ett montage)
Läste i helgens upplaga av Dagens industri att Mona Sahlin såg upp till Maria Wetterstrand! Själv tillhör jag dem som blir lite lätt illamående och rädd. Visserligen så ska Maria Wetterstrand avgå efter valrörelsen! Då har hon avverkat sina två mandatperioder som språkrör och jag hoppas att det är sista gången som hon får medial uppmärksamhet! Men att Monas kärlek för Maria går inte att ta miste på! Inte bara flörten i DI utan även på kongressen! 
 
På kongressen så kom förslaget om fler vägtullar och att bilisterna ska betala infrastrukturen Visserligen är jag för att de som använder något ska betala för det, men jag tycker att beskatta dem som bor utanför inte är rätt väg! Det är då ett straff att inte bo innanför tullarna! Vi beskattar inte tjocka människor för att de använder sjukvården mer, vägtullar är en bestraffning för oss som inte bor innanför tullarna!
Hoppas att miljöpartiet är emot denna ide, då de i förra veckan meddelade att de är ett parti för småföretagen! Små företag som elektriker, VVS-montörer osv kör mycket bil och det kommer att kosta dem tid och pengar att passera dessa tullar! Jag skulle vilja se en VVS-montör som tog bussen!
 
Så Mona gör som en annan sund människa på vänsterflanken! Gör som Gudrun och avgå som partiledare, för att ta klubban i ett annat parti!
Kan inte förstå att Sossarna är så kåta på att få den första svenska kvinnliga statsministern! Hoppas de på en Obama effekt? Han som har väljare som röstar på honom för att han 'r svart och det behövs! Kategorisera mera och se oss inte som människor! 

/Göransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0