Kvoteringsorgasm

Var hos frisören idag och vässade min bula. Jag gick in på ett ställe som ligger precis mellan min bostad och biblioteket där jag brukar gömma mig om dagarna. Det råkade vara en frisörskola, kanske därför det fördelaktiga priset. Men jag som är lite våg halsig av mig satte mig glatt i stolen och lät Sveriges nästa Zubeyde Simsek ta för sig av mitt hårsvall. När jag satt där slog det mig att det inte fanns en enda kille som gick denna utbildning. Det kommer med andra ord inte att finnas några manliga barberare om några år.
 
Vi pratar mycket om att vi måste få jämställdhet i samhället och speciellt inom det yrke som det innebär att sitta i styrelsen i ett stort börsbolag. Hade det varit lehman sisters så hade det kanske inte gått som det gjorde för lehman brothers. Jag tycker att det fokuseras alldeles för mycket på att det ska var jämnställt i bolagsstyrelser. Ska man kvotera där så ska man göra det i resten av samhället.
Många vill kvoter och ska man kvotera så ska man göra det ordentligt. Kvoter in kvinnor i styrelser, det är inte att idiotförklara det ena könet. Iof båda eftersom det andra inte förstår nyttan av ett kvinnligt perspektiv..
Jag tycker därför att vi ska kvoter så att det blir jämnställt i alla yrken!
 
Jag vill se kvinnliga sopåkare, vaktmästare, taxichafförer, Piloter mm
Jag vill se manliga, frisörer, sjuksystrar, flygvärdiner (får väl byta namn till något könsneutralt) mm
Jag tycker därför att den lilla späda kvinnan som klippte mig idag ska hämta mina sopor på måndag. Bulten som brukar hämta mina sopor kan få klippa alla kvoteringspositiva
Vi måste arbeta för jämställdhet men vi ska inte stressa fram den! Inom idrott är det inte tillåtet att dopa sig låt då inte heller detta ske i företagsstyrelser...
Dessutom är det dags att börja uppskata könen som de är och de skillnader som finns!

/Göransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0