Val fläsk!

Ni som läser denna blogg har säkert förstått att min politiska är åt det liberala hållet! Namnet på bloggen kanske avslöjar det annars! Men idag är jag arg på en minister vid namn Mats Odell! Ta bort alla bonusar i Telia-Sonera! Hur tänkte ni där? Alla andra storägare opponerade sig! Exempelvis så kallade den finska staten det för ett sent första aprilskämt!

 

Enda anledningen som jag ser  till Odells våldtäkt av de andra ägarna är att han vill fiska röster! Det skrivs mycket negativt om bonusar! Det som ofta inte skrivs är varför de finns! De finns för att motivera och rekrytera kompetenta medarbetare! För att Telia ska vara handlingskraftigt mot andra företag krävs att de kan konkurrera om medarbetare med andra företag, men detta arbete  har Odell satt stopp för! Från och med nu får Telia söka anställda i andrahandssorteringen, skadat gods! Att jobba på Telia idag innebär ingen statushöjning som det kanske gjorde förr och därför kommer det bli svårt att få riktigt duktiga företagsledare  med erfarenhet att motiveras att försöka ta Telia till nya höjder! För dem spelar det ingen roll!

 

Avslutningsvis så kollade jag börskursen för Telia-Sonera! Den låg just nu på ner 5,66%! Det kan inte ligga i ägarnas intresse att förstöra en kurs som varit på uppåtgående en längre tid! Nu är staten delägare och som en av ägarna så är jag mycket missnöjd på min representant!

 

Fredrik förhelvete skapa ordning i leden!!! / Göransson


Kommentarer
Postat av: Fredriksson

Göransson: Telia har X-dag idag därmed handlas Telia ner men att den handlas ner över 3kr på en utdelning på 2.25 är ju ett litet bevis på missnöjet i vilket fall.

2010-04-08 @ 17:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0