Låt personer som är bra på saker göra dem!

Just avslutat ett två timmars pass städning. Jag tycker om att ha det städat och snyggt hemma men jag tycker inte om att städa. Hade jag tyckt om att städa hade jag inte studerat ekonomi utan startat en städfirma för länge sen.

 

Vi skall låta personer som är bra på saker göra det åt oss. Jag lagar inte svåra fel på bilen, jag klipper inte mitt hår, jag kemtvättar inte mina kläder, jag producerar inte min mjölk, jag skriver inte min morgontidning, jag designar inte min dator. Men likt förbannat städar, tvättar och stryker jag själv. Det måste finnas någon som gör detta tusen gånger bättre än mig.

 

Dock hade jag en mycket dålig upplevelse vad det gäller hushållsnära tjänster när jag senast avtalade om flyttstädning med Hushållsnära Tjänster i Kalmar. De hade lovat att städa min lgh på max 8 timmar vilket jag redan då tyckte var en omänskligt lång tid. Men jag ville bara slippa eländet och lät dem ta sig ann mitt uppdrag. Chocken låter inte vänta på sig länge när fakturan dimper ner i brevlådan och de kära företaget har fakturerat 12 timmar. Lite snyggt har det försökt slänga in en rabatt för att inte låta det hela se allt för snuskigt ut. De tog mig 45minuter i telefon att  få en ny faktura hemskickad på 8 timmar.

 

Jag tvivlade i det läget på att denna ”expert” städade bättre än mig, vad gör en person i 12 timmar på 43 kvm utan möbler och relativt välstädat lämnat.

 

Dock tror jag detta var ett undantag och så fort jag börjar erbjuda personer mina kunskaper inom ekonomi kommer jag låta någon få erbjuda sina tjänster i mitt hem.

 

/Fredriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0