Tankar om Vänsterpartister

Sitter och kollar på morgon TV och Lars Ohly är gäst i soffan. Jag ser på honom å tänker att han inte är som alla andra människor han är kommunist. Han kan inte fungera på samma sätt som du och mig han måste vara av annan art som gjort att han blivit kommunist.

Jag kan inte förstå hur en människa kan vara så osjälvupptagen att denna kan se det som viktigare att andra har det bättre än dig själv. Jag sätter mig själv i centrum och sen ser jag till att det runt omkring mig har det bra. Inte tvärtom. Det är en hemsk osjälvisk tanke att inte sätta sig själv i centrum, du har bara ett liv ta vara på det genom att göra det så bra som möjligt för dig själv.

Det är troligen en sorts tröst för misslyckanden i livet och en insikt av att du inte kan göra något av ditt eget liv som gör att du istället sätter andra människor framför dig själv. Det än FEGT att inte sätta sig själv i centrum vill jag påstå.

För alla människor egna vilja och frihet och statens minimala makt!

/Fredriksson (Nu skall jag åka skidor för min skull å ingen annans skull)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0