Ett kvartal jo jag tackar!

Jag har beräknat att en ny SAAB kostar 250 000kr att producera med lite enkel matematik får vi fram att lånet som Maud Olofsson nu har beviljat kredit om räcker till att bygga 16 000 bilar.  Om Spyker nu räknar med att sälja 60 000 bilar 2011 betyder det att dessa pengar räcker i ett kvartal. Vi får hoppas att SS:s underleverantörer beviljar långa kredittider om inte kassan skall sina om redan ett par månader.

Detta är en matematik och enkel ekonomi det ser inte direkt lovande ut. Jag förstår inte hur någon kan spekulera bort 4miljarder av skattepengar på att några arbetare i Trollhättan skall få äta tårta och tro att allt är säkert. Det som nu har skett är att Regeringen har ljugit 3500 arbetare rakt upp i ansiktet. Detta kommer inte gynna oss i valet då det inser att detta inte kommer fungera, att köpet enbart är en spekulation av Spyker som snart kommer sälja aktierna i sitt bolag och ta hem en skön vinst. Det är vad jag skulle gjort i i vilket fall. De skulle bli en mycket bra affär.

 

Nu har jag släppt loss skrivandet igen lovar att komma med uppföljning  snarast möjligt.

 

/Fredriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0