Förhelvete Sverige!!

Nu ska kristdemokraten i mig komma fram! Det är fredag och jag har sänkt några öl och sitter framför dator och tittar på SVT just nu bästa serie, ”Landet Brunsås” och slås av hur lata vi svenskar är. TV dinner är för mig ett skämt, jag äter visserligen färdigmat men inte ofta och inte den som tillagas i mikron...

Jag bor visserligen själv och det är den stora anledningen att jag inte alltid orkar laga mat helt från grunden. För mig är mat en socialkonstruktion och när jag var sambo så lagade vi mat varje dag. Det var ett sätt för den lilla familjen att samlas och ha det trevligt, jag min sambo och vår katt som satt och bevakade golvet efter ”tappad mat”. Men ni som har familj vad är er anledning till att vi käkar 8 kilo mikromat per person och år? Ni är lata jävlar som inte bryr er om er omgivning! Jag förstör bara min egen kropp! Men jag älskar ändå att stå med en fin bit lamm och bara härja loss i köket!!

 

Tänk på att barn som äter vid ett köksbord med sina föräldrar är mindre troliga att drabbas av övervikt och detta för att föräldrarna har koll på vad barnen äter! Nu ska jag lyssna på Leonard Cohen och ta en öl till!!

 

PS jag röstar inte på de som vill införa Kristna Sharialagar!

Med vänlig hälsning Göransson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0