Salta inte sönder våra liv!

Vaknade upp i ett vit Malmö. Tittade ut och njöt av att se på den vita fina snön. Klädde på mig och smög iväg till biblioteket! Vissa av oss har inte jullov!

På vägen så möte jag massor med människor som var ute och saltade, temperaturen var då  0 grader och snön var redan på väg bort. Så blir hela Malmö fullt med slask istället för vit snö. Det är fortfarande halt men om jag trillar så blir jag blöt istället för vit. Saltets effekt är därför minimal!

Sluta salta! Fastighetsägare saltar för glatta livet för om någon gammal tant trillar så blir de ersättningsskyldiga! Saltet är inte bra för naturen! Det är inte bra för min bil! Jag föredrar grus och skottning inte salt! Gruset förstör inte! Den gör det enklare att gå och det ser snyggare ut! Dessutom så försvinner det inte direkt som saltet så nästa gång det kommer 1 m.m.  snö slipper man arbetet med att sprida ut nytt! Så förbjud saltet!

Dessutom tycker inte jag att pensionärer behöver gå ut när det är snö ute! Det handlar om två dagar i Skåne och då kan de stanna hemma på sofflocket! Är de så dumma att de går ut får de skylla sig själva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0