Spurta om och förbi!

Idag kommer efterlängtade rapporter om att Alliansen har knappat in mot Vänsterpartierna nu skiljer det bara ett fåtal procent. Vänsterpartiet ligger nära spärren och Miljöpartiet har fått stor procent igen.

Jag ser det som ytterst positivt att Miljöpartiet har en stor del av rösterna jag gissar att det finns en stor del inom denna grupp som gärna skulle kunna tänka sig att rösta på ett liberalt parti som Folkpartiet eller Moderaterna. Ett litet snedsteg av tråk Maria så kan vi roffa åt oss ett par procent och gå om. De är nog dumt att hoppas på att kommunisterna med Lars i spetsen skall trilla ur men tänk vilken lycka. Då hade jag ätit tårta varje dag i fyra år.

 

Vad har då hänt de senaste veckorna som fått opinionen att ändra på sig, Maud har visat sig med en gräslig LV väska och Maud har beviljat ett stort lån.

 

Jag tycker som ni vet att det är förskräckligt att staten beviljar detta lån men om det kan rädda valet så kanske även jag kan tycka att det var smart. För vad skulle det inte kosta att låta Vänsterpartierna regera i detta land.

 

Det som behövs nu är att Maria W gör bort sig rejält eller att en riktigt dålig efterträdare till henne presenteras gärna en med starka kommunistiska åsikter då tror jag vi kan få med oss de röster som behövs.

 

Kom igen nu spurtar vi om och förbi låt Sverige förbli lika blått som flaggan.

/Fredriksson

 

SVD.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0