Jag ler inombords!

Tittade på debatt på SVT-play idag! Enda anledningen till att jag såg programmet var att en gammal klasskamrat till mig var med i programmet. För mig blir det ren komik när två grupper med extremt mycket fördummar om vandra ska argumentera mot varandra!

 

I Debatt igår kunde man se en muslimsk kvinna från Uppsala som påstod att hon inte hade för avsikt att skapa bråk när hon ställde sig i SD:s bås på en skolmässa och pratade med dem under en hel dag! Jag gillar inte ung vänster och de skulle slå ihjäl mig om jag ställde mig i deras bås under en hel dag! Dessutom så skulle jag få citat som jag skulle kunna använda emot dem! Hennes beteende är bara löjligt! Se henne där i tv stå och vara lite små pompös i Tv var bara tragiskt!

 

Jag tycker att alla partier ska ha rätt att framföra sin röst i skolan lokaler! Det måste vara en viktig del i skolans undervisning och inte bara vart fjärde år utan återkommande! Jag tycker även att det ska vara strukturerade debatter! Mitt förslag till skolor i landet är att fylla aulorna ute i landet med elever och bjuda in partier som får argumentera för sin sak och ha en debattledare som leder debatten och ställer öppna frågor som eleverna har skrivit och sammanställt så att de kan få svar på sina ”valfrågor”. På detta viset så fastnar man inte i långa debatter om invandrare eller på en fråga som ett parti har som hjärtefråga! Debatt är kanske ett starkt ord men information med debattinlägg som får eleverna att skapa sig en egen åsikt och att skapa en relation till dem som har makten, vilken är minst lika viktigt så det inte bli vi människor och dem politiker!

 

God natt

Göransson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0