Tror jag är kommunist!

Jag var och såg hyllad med Emil Jensen på Babel i Malmö. Nu är kanske inte Emil den mest borgliga människa man kan hitta men hans mellansnack är världsbäst! Han fick frågan om vem han helst skulle ligga med, Gudrun, Maria eller Maud. Han svarade Gudrun, vilket resulterade i applåder! Han fick även applåder när han avslöjade att han röstade på Miljöpartiet! Så min politiska åsikt var inte över representerad i sällskapet!

 

Men detta resulterade i att jag kom att tänka på vem av de ”röda” jag skulle rösta på om jag blev tvingad. Och till min stora förvåning så blev mitt svar Lars... Jag är inte kommunist och jag är definitivt för att privatisera mera! Men i valet om pest eller kollera så är han den enda som vågar stå på sig! Medan de andra två partiernas ledare har fullt upp med att slicka varandra i analen så sticker han ut och står för vad han tycker! Lars var i tidiga år med i folkpartiet! Så han kanske skulle ge de andra partierna en hjärtattack genom att inte spela på deras lyra och få sin röst mer hörd genom att stödja en borglig/kommunist regering!

 

Men var inte oroliga Alliansen ni har min röst!

 

//Göransson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0